top of page
_MG_2587 (1).jpg

מלכה אקסלרד - מנהלת המרכז

בעלת תואר ראשון בחינוך מיוחד ובעלת תעודה של תרפיסטית באמצעות בע"ח.

 

עוסקת בתחום התרפיה והדרכה לאוכלוסיות שונות כחמש עשרה שנים.

במהלך השנים צברה ניסיון רב בתחום התרפיה ונחשפה לילדים עם בעיות שונות ומגוונות.

תחום התרפיה בבעלי חיים מהווה גשר אל הילד ומאפשר לתקשר, להגיע לליבו, מחשבותיו ובעקבות כך היכולת לפתור בעיות גדלה. בעלי החיים מאפשרים להגיע תוך זמן קצר לתוצאות מדהימות.

החיבור לחיה נעשה בצורה מיידית, החיה שוברת את הקרח וגורמת מידית לקרבה.

בע"ח לא שופטים הם באים כדי שיאהבו אותם ובאים להעניק את כל כולם.

 

מלכה הקימה פינת חי טיפולית בקרית אונו שאליה מגיעים ילדים לטיפול, פינת החי נמצאת באזור פסטורלי ושקט ובה מספר מקומות לביצוע טיפולים על פי גיל הילד והנושא שמעוניינים לעבוד עליו, להורים ישנה פינת המתנה. בעקבות הניסיון הרב בתחום, מלכה מעבירה סטאז'ים לסטודנטים של תרפיה באמצאות בעלי חיים, תוך כדי חניכה צמודה בכל הנושאים הרלוונטיים​.

על הצוות

קרן טוב.jpeg

קרן סיגלית

מדריכת הורים ומטפלת באמצעות בעלי חיים.
מתמחה בהעברת סדנאות והרצאות הורים בתחומים שונים, כגון: חיזוק הקשר הדיאדי, הצבת גבולות, קריאת ספרים, שיתוף הילד באחזקת הבית וכו'.
מדריכה הורים באופן פרטני. בסדרה של כ10 מפגשים, מקבלים ההורים כלים להתמודדות עם האתגרים שבגידול ילדים, מיישמים בבית וחוזרים למפגש עם תובנות להמשך עבודה משותפת.
עוסקת שנים בעבודה עם ילדים הן בחינוך הרגיל והן בחינוך המיוחד. בקבוצות אינטימיות של עד שלושה ילדים, אנו מגיעים לעולמו הפנימי של כל ילד באמצעות בעלי החיים, השיח שמתפתח סביב בעל החיים, פעילויות המשחק והאומנות שמשולבות במהלך המפגשים וכמובן השיח והדינאמיקה שמתפתחים בין הילדים.

בת חן אורבך.jpg

בת חן אברוך

בעלת תואר שני M.A בטיפול באומנות.
בעלת ניסיון עם ילדים ונוער ואוכלוסיות עם צרכים מיוחדים.
אני מאמינה במתן מרחב מכיל ומאפשר לילד להביא את מחשבותיו, רגשותיו ותחושותיו. האומנות הפלסטית והמשחק הסימבולי הם  שפה וכלי לביטוי אותם תחושות, רגשות ותכנים מודעים ולא מודעים הבאים לידי ביטוי בתהליך הטיפולי. בנוסף, אני מאמינה שלהורים יש חלק חשוב, מהותי ואינטגרלי בתהליך הטיפולי של הילד

ורד צרף.jpg

ורד צדף

בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה מאוניברסיטת אריאל
תרפיסטית באמצעות בעלי חיים במכון מגיד המשוייך לאוניברסיטה העברית
מדריכת הורים מוסמכת מטעם אדלר

מגיל צעיר גדלתי עם בעלי חיים ואהבתי לטפל בהם, אהבה נוספת שלי היא הבנת נפש האדם והטיפול בו, בעקבות כך החלטתי לשלב בין הדברים ולעסוק בטיפול רגשי לילדים.

לאורך השנים טיפלתי בהמון ילדים ואין סיפוק גדול יותר מלראות אותם מתקדמים ומתפתחים.

השילוב עם ההדרכות הורים נותן מענה מדוייק לקשיים שעולים ובכך לגרום לאווירה טובה ונעימה בבית.

 

האני המאמין שלי:

א-אהוב

נ-נחוץ

י-יכול

ברגע שנקיים את שלושתם הילד שנמצא בטיפול יפתח, יגלה את החוזקות שלו וירגיש משמעותי ובעל ערך

אורית ציון.jpg

אורית ציון

משנת 2000, עובדת עם אוכלוסיות מגוונות בעיקר בתחומי: ריכוז, הנחייה, הוראה (מוכרת במשרד החינוך – עובדת הוראה ובעלת ותק), חינוך-מיוחד, וטיפול ריגשי התנהגותי עם ילדים, נוער ומבוגרים. 
בעלת ניסיון רב בליווי תהליכים ופיתוח תכניות למגוון קהלי יעד. 
ניתוח יישומי של התנהגות • המכללה האקדמית וינגייט.
B.A במדעי ההתנהגות במסלול אמנויות • המכללה האקדמית לחברה ואמנויות.
מנחה קבוצות בשילוב אמנויות • אוניברסיטת בר-אילן.
התמחות בפסיכותרפיסטית גופנית • מרכז אלבאום.
מטפלת מוסמכת לקשיי תפקוד ולמידה בהכשרה להדרכה בתנועה ומגע • מרכז אלבאום. גישה תרפיסטית זו, הינה מוכרת במשרד-החינוך, כתוכנית התערבות חינוכית (מספר התכנית 1359).
השתלמות בתחום העשרה והפנאי לאנשים בעלי צרכים מיוחדים • בית איזי שפירא.
הכשרה באיבחון  ABLLS®-R (אייבלס) • מכללת וינגייט.
השתלמות במודל DIR .

מעיין גלבוע.jpg

מעיין גלבוע

מנחת הורים ומטפלת ב- NLP

עובדת עם ילדים ומבוגרים לטובת יצירת תקשורת טובה יותר קודם כל עם עצמם ואז גם עם אחרים.

 העבודה עם ילדים נעה בנושאים כמו:

שימוש והבעת רגשות, שיפור הדימוי והביטחון העצמי, שחרור מפחדים, מיומנויות חברתיים, היכולת לבטא את מה שאני באמת רוצה באמת וכו'

 דרכי עבודה עם ילדים בקבוצה:

דרך משחקים, סיפורים, שיחה פתוחה, שיתוף, ציור ועבודה בפלסטלינה וכו'

 אני מזמינה אתכם לקבוע פגישת היכרות,

בה נכיר את המשפחה שלכם, ואת האתגר שאתם חווים עם הילד האישי שלכם.

מאי לוין.jpg

מאי לוין

מטפלת רגשית באמצעות כלבים.

 כשאני מגיעה לטיפול הכי חשוב לי זה טובת המטופל ולהגיע למטרות שהצבנו לעצמנו בדרכים יצירתיות שמתאימות לו. 

 במהלך הטיפול הרבה פעמים עולים דברים חדשים וצצות מטרות שלא חשבנו עליהן ובאופן טבעי עוברות תהליך במיוחד באמצעות הכלבים. 

 לראות את ההתרגשות של הילדים בכל פעם שהם רואים את טיגר וקאש זה מדהים. גם ילדים שחששו תחילה, מגלים כמה קסם יש בחיה הזו.

החוויה של טיפול בעזרת בע"ח בדגש על כלבים מביאה משהו מאוד מיוחד. 

 הכלב לא שופט אותי, אוהב אותי בכל מצב ונהנה להיות בחברתי.

 בעזרת הכלב אנחנו מצליחים להשיג מטרות רבות למשל העלאת הביטחון העצמי, פיתוח היכולת לראות את האחר ולהביע אמפטיה, שיפור הביטוי העצמי שלי (מילולית ורגשית), הקניית כלים להתמודדות עם סיטואציות חברתיות, פיתוח יכולת להתמודד עם חוסר הצלחה והמסוגלות לבחון מדוע לא הצלחנו וכיצד להשתפר. ועוד.

האני מאמין שלי: "כל ילד צריך מבוגר אחד לפחות שמאמין בו" יאנוש קורצ'ק

ענבר תורגמן.jpg

ענבר תורג'מן

בעלת תואר ראשון בחינוך
מטפלת באמצעות פסיכותרפיה ומתמחה ב- CBT
עוסקת בחינוך כבר 25 שנה כמורה מחנכת ומורה לאומניות.
מטפלת רגשית באמצעות אומנות כבר 10 שנים
מתמחה בשיטות טיפוליות רבות. רואה בתחום הזה שליחות ומאמינה בו
שילד מרגיש מקום שנוח לו לבטא את המקומות הפנימיים שלו בלי חשש ולקבל מענה רגשי זו התכלית בעיניי וזו הנקודה שנותנת לי כח להמשיך הלאה ולתת עוד כח ועוצמה לילדים הנפלאים.

מירב ריבן.jpg

מירב ריבן

בוגרת תואר ראשון מטעם מכללת שנקר
מורה לאומנות בהתמחות חינוך מיוחד במכללת תלפיות
מסיימת מסלול לימודי תרפיה ופסיכותרפיה בהתמחות אומנות ושילוב טכניקות Cbt של אוניברסיטת בר אילן.
אני מאמינה שטיפול באמצעים שאינם רק מילוליים בתוך מרחב בטוח יכולים להביא את האדם לתהליך משמעותי בו יוכל להיות קשוב לעצמו ולכוחות שבו .
בטיפול נעשה שימוש בטכניקות אומנות חזותית המשלבות פיסול , ציור , רישום , קולאז, חימר גבס ומגוון חומרים נוספים .
הטיפול משלב תאוריות מעולם הפסיכותרפיה והפסיכולוגיה .
תהליך היצירה הוא תהליך מרפא שמייצר תהליך גדילה אישית אצל המטופל .

מור גקמן.jpg

מור ג'קמן

בעלת תואר שני בלימודי משפחה כיועצת משפחתית מומחית במכללה למנהל והדרכת הורים מטעם מכון אדלר

 

בימינו התא המשפחתי נקלע לא פעם לקשיים, טלטלות והתמודדויות. מטרתי לסייע לכם, ההורים, לבנות קן משפחתי יציב וחם. לסייע לכם למצוא את הדרך להורות מיטיבה ולהעצים אתכם ואת ילדיכם מתוך הקשבה, סמכותיות, תקשורת טובה ואהבה. 

לילד מקום להביע עצמו במפגשים באמצעים לא מילוליים כגון משחק, יצירה וספרים. 

חשוב לזכור כי תהליך מיטבי בילד מחייב שיתוף פעולה איתכם ההורים. אתם אלו המסייעים בהתמדתו בתהליך, ודרך שילוב בין המפגשים ליישום ההמלצות בהדרכות הורים עוזרים להקל על מצוקתו.

תגל זילברמן.jpg

תגל זילברמן

מטפלת התנהגותית קוגנטיבית (CBT)
מדריכת הורים מרצה ומנחת קבוצות
התמחות-הפרעות חרדה וקשב

 

בחיינו הגדושים באירועים ומטלות אנו נוטים להתייחס ולהגיב אל מול ההתנהגויות הגלויות לעיננו מצד ילדינו. 
כל עוד ההתנהגויות מתיישרות בקנה אחד אל מול ערכינו ורצונינו מה טוב
אך מה קורה במקרים בהם יש התנגשויות?
איך אנו נוטים להגיב אל מול התנהגויות שאינן מיטיבות ?
למרות שתמיד כוונתנו טובה ,לרוב ,מתוך דחף רגעי ,ישנו סיכוי גבוה כי נבחר בדרך שהכי פחות תקדם שינוי.
אני מאמינה כי הדרך להשגת שינוי אופטימלי -ללמוד לראות את הצורך הפנימי המסתתר תחת ההתנהגויות הגלויות.
הצורך הפנימי ,במקרים רבים , מעיד על קשיים וחוסר במיומנויות שונות,
לכן בטיפולי אני מקדישה חשיבות עליונה בפיתוח השליטה והוויסות הרגשי העצמי של הילדים
תוך העצמת את יכולתיהם והענקת כלים להתמודדויות במגוון תחומים עד להשגת שינוי אופטימלי 

שירלי קורן.jpg

שירלי קורין

B.A בעבודה סוציאלית, תכנית הסבה במכללת צפת- שלוחה של בר אילן

B.A במדעי החברה- החוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה

לימודי בימוי דוקומנטרי בבית ספר מעלה לקולנוע וטלוויזיה, ירושלים- תעודת צלמת וידאו מקצועית.

מטפלת באמצעות וידאו, מנחה סדנאות.

 

בעלת ניסיון טיפולי עשיר בטיפול בקשיים חברתיים, חרדות והפרעות נפשיות.

דניאל רודי.jpg

דניאל רדי

BA במדעי ההתנהגות

אוניברסיטת בן גוריון

פסיכותרפיה מחוץ לחדר

בית ספר Outdoor Therapy מטעם מכללת דוד ילין

קורסים העוסקים בשילוב טכניקות וגישות תאורטיות עם יישום של טיפול בעזרת בע"ח בפינת החי  ובמרחבי סביבה טבעית.

טיפול בעזרת בעלי חיים

מכון מגיד מטעם האוניברסיטה העברית

 

אני פסיכותרפיסטית ומטפלת רגשית בעזרת בעלי חיים.

אני מטפלת בשותפות עם דידי, הכלבה הטיפולית שלי.

יש לי ניסיון רב בעבודה עם ילדים, נוער והורים.

אני מאמינה שתקשורת הדדית ורגשית היא מפתח לרווחת חיים של הילדים וההורים.

דרך העבודה הטיפולית הילדים וההורים לומדים להכיר חלקים בעצמם ובאחר, וכך לפתח כוחות פנימיים ותקשורת מיטיבה יותר.

כרמל זית.jpeg

כרמל זית

פסיכותרפיה יישומית-הוליסטית בשיטת אינדיגו תרפי.

טיפול רגשי – יישומי והוליסטי בילדים.

הנחיית הורים בשיטת אינדיגו תרפי.

הילינג אנרגטי – מכללת תילתן, בר אילן.

רייקי  1&2– מרכז הורד.

רכיבה טיפולית - סמינר הקיבוצים.

הדרכת רכיבה - מרכז ספורט הרכיבה בר"ג.

 

פסיכותרפיסטית יישומית-הוליסטית, מנחת תהליכי NLP ומטפלת בעזרת סוסים. בעלת 'עולמות של צמיחה' - טיפול הוליסטי-רגשי דרך אמנות וטבע לשיפור ויסות רגשי, ביטוי רגשי, העצמה והתמודדות מיטיבה עם אתגרים.

בעלת ניסיון בעבודה עם ילדים ונוער במסגרות קבוצתיות ופרטניות במרחב הטיפולי והחינוכי בתחום הבלתי פורמאלי. 

איילת בלפר.jpeg

איילת בלפר

תואר ראשון במדעי החברה ותקשורת - האוניברסיטה הפתוחה

לימודי תעודה- פסיכודרמה - מכללת תילתן 

לימודי תעודה - טיפול באומנות בגישה אנטרופוסופית 

קורס- תאטרון בובות

 

עבדתי כגננת אנטרופוסופית, מורה לתאטרון בגנים ובתי ספר, וכמטפלת ורכשתי ניסיון רב עם ילדים ונוער בחינוך הרגיל והמיוחד.

 

מאמינה כי לעולם התיאטרון והמשחק יש את היכולת ליצור גשר לנפשו של הילד ולאפשר לו להרגיש בטוח כדי שיוכל לבטא את עצמו באופן חופשי.

דרך משחקי דמויות ומצבים ניתן להבין את עולמו של הילד ולהקנות לו כלים להתמודדויות ובכך לחזק ולהעצים אותו בדרך חוייתית ומהנה.

דדנית משולם וקס.jpeg

דגנית משולם-וקס

פסיכותרפיסטית ויועצת חינוכית, אני מאמינה שבכל ילד טמונים כוחות ואוצרות. תפקידנו כמבוגרים, לסייע בגילוי כוחות אלה ובמימושם, על מנת שיוכל לבסס דימוי עצמי חיובי ותחושת מסוגלות שתאפשר לו לפתח את החוסן האישי ולחיות חיים מספקים ושלמים.

הבסיס לעבודתי הינו יצירת קשר טיפולי מקצועי מיטבי המותאם לצרכיו הייחודים של הילד תוך מתן מקום נרחב לעולמו הפנימי, לחוויותיו, ורגשותיו בליווי מקצועי של ההורים ועבודה מערכתית עם מעגלי חיים נוספים של הילד, המהווים חלק בלתי נפרד ומשמעותי להתקדמותו בתהליך הטיפולי.


אני משלבת בעבודתי כלים ושיטות התערבות מגוונות- טיפול במשחק, הבעה ויצירה, פוטותרפיה ושיח

השכלה:

התוכנית התלת שנתית לפסיכותרפיה רב מימדית לילדים מבוגרים ומשפחות – הפקולטה ללימודים מתקדמים מכללה אקדמית אורנים.

 - אוניברסיטת בר אילן – יעוץ חינוכי (B.A).

 -  אוניברסיטת בר אילן – סוציולוגיה וקרימינולוגיה (B.A).
התמחויות: 

 - מסלול פוטותירפיה – אונ' תל אביב.

- טיפול במשחק – אונ' בר אילן.

- התמחות בהתערבות פרטנית ומערכתית עם ילדים בתהליכי סיכון – ג'וינט ישראל.

- הנחית קבוצות רגשיות לילדים– שפ"י.                             

- הנחית קבוצות לפיתוח מיומנויות חברתיות.

- אבחון וטיפול בילדים ל"ל-"ניצן"

חברה באיגוד הישראלי הרב תחומי לפסיכותרפיה.

חבצלת זוהר.jpeg

חבצלת זוהר

פסיכותרפיה יישומית-הוליסטית בשיטת אינדיגו תרפי.

טיפול רגשי – יישומי והוליסטי בילדים.

הנחיית הורים בשיטת אינדיגו תרפי.

הילינג אנרגטי – מכללת תילתן, בר אילן.

רייקי  1&2– מרכז הורד.

רכיבה טיפולית - סמינר הקיבוצים.

הדרכת רכיבה - מרכז ספורט הרכיבה בר"ג.

 

פסיכותרפיסטית יישומית-הוליסטית, מנחת תהליכי NLP ומטפלת בעזרת סוסים. בעלת 'עולמות של צמיחה' - טיפול הוליסטי-רגשי דרך אמנות וטבע לשיפור ויסות רגשי, ביטוי רגשי, העצמה והתמודדות מיטיבה עם אתגרים.

בעלת ניסיון בעבודה עם ילדים ונוער במסגרות קבוצתיות ופרטניות במרחב הטיפולי והחינוכי בתחום הבלתי פורמאלי. 

נתנאל פרי.jpeg

נתנאל פרי

אני מאמין כי מתן טיפול וליווי באמצעות כלבי שירות ותיראפיה, לאלו הזקוקים להם, זו זכות גדולה ושליחות עבור המטפל. התרומה של בעלי חיים בכלל וכלבים בפרט, לאיכות החיים של ילדים ובוגרים המתמודדים עם קשיים ואתגרים רגשיים, כגון: פוסט-טראומה, אוטיזם, בעיות בביטחון עצמי ובדימוי עצמי, השתלבות חברתית, למידה, הפרעות קשב וריכוז, חרדות, והתמודדויות רגשיות נוספות, ידועה והוכחה בעולם הרפואה והטיפול והוכרה ע''י מערכות הבריאות בארץ ובעולם.
טיפול וליווי באמצעות כלב שירות ותיראפיה עם ההדרכה המתאימה, יעשה עבורם את ההבדל בין חיים המאפשרים: התמודדות מלאה עם קשיים אלו, מעורבות חברתית, ביטחון עצמי, העצמה רגשית, שיפור למידה, התמודדות עם חרדות, השתלבות מלאה במערכות נלוות וטיפול נקודתי באתגרים המופיעים במהלך חייהם.
אך מעל לכל, נוכחות ואינטראקציה עם כלב או בע''ח אחר, מאפשרים חיים של: עצמאות והעצמה, שמחה, חופש, אהבה ואמון, הן למתמודדים עצמם והן לבני המשפחה.

יותם רדין

 דוקטורנט לפסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית  ולייעוץ ב

New School of Psychotherapy & Counselling, Middlesex University of London.

.פסיכותרפיסט, מנחה קבוצות ומרצה

מטפל ב"מרכז לטיפול בילד", מלמד פסיכולוגיה , תפתחותית, מנחה את קבוצת רעים ברמת השרון ומטפל בקליניקה פרטית בהרצליה וברעננה


בוגר תואר ראשון B.Ed בחינוך, עם התמחות בקידום נוער בסיכון כיום נמצא בתוכנית להכשרת מטפלים בסמינר הקיבוצים ולומד פסיכותרפיה וייעוץ אקזיסטציאליסטי


סיימתי את התואר הראשון בהצטיינות ואני מחזיק ברישיון עיסוק עובד חינוך חברתי-קהילתי, בתעודת הוראה וברישיון עיסוק בהוראה 

עסקתי בליווי ובייעוץ פרטני-רגשי והנחתי קבוצות דינאמיות ופסיכו-חינוכיות, בניתי תכנית הכשרה שנתית לעבודה עם אוכלוסיות בסיכון אותה אני מטמיע במוסדות ובארגונים שונים. בימים אלו, שוקד על כתיבת דוקטורט בפסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית

חן לכלב.jpeg

חן לכלב

בוגר מכללת אונו לכלבנות טיפולית ואילוף כלבים

דוגסקול ,פוקוס&דרייב

מטפל בעזרת כלבים

אני מאמין שניתן להשתמש בקשר הקרוב כל כך שבין בני אדם לבין כלבים על מנת לסייע לילדים הזקוקים לטיפול ולשפר את איכות חייהם.

הכלב, מעניק אהבה ללא תנאי, בטחון, שלווה וגאווה,  הוא מקבל את הילדים בכל מצב,

 אצל הכלב כולם אהובים ורצויים וביחד ניתן ליצור תקשורת טובה ולתת מענה לקשיים הרגשיים

מיכל בן חנן.jpg

מיכל בן חנן

בעלת תואר שני בחינוך מיוחד

בעלת תואר ראשון קרימינולוגיה וחינוך באריאל

תעודת הוראה בבר אילן

 

ולימודי טיפול באמצעות בע"ח במכללת לוינסקי

איילת שילון.jpg

איילת שילון

בעלת תואר ראשון בחינוך מיוחד במכללת בית וגן ירושלים.

תואר שני בטיפול בפסיכודרמה דרך אוניברסיטת חיפה.

ומתמחה כעת בפסיכותרפיה דינאמית

 

אני מאמין שלי-

"לכל אדם יש שביל....

המפגש הטיפולי מאפשר  מפגש אותנטי בו המטופל יכול להתחבר לכוחותיו וחלומותיו

ולמצוא את השביל היחודי לו

אלה ברוך.jpg

אלה ברוך

בעלת תואר שני: יעוץ חינוכי עם התמחות בהנחיית קבוצות

תואר ראשון: פילוסופיה וחינוך

 

לימודי הסמכה: פסיכותרפיה דינמית

 

אני מאמינה כי ילדים לומדים ומגבשים את זהותם דרך שפה ומשחק, שני דברים אותם אנחנו מזניחים בתקשורת שלנו מול ילדים. ולכן המטרה העיקרית שלי בעבודה עם ילדים זה לדייק את השיח הפנימי שלהם, לתת להם כלים להכיל את הרגשות והתחושות שאינם בשליטתם כמו קנאה, פחד, תסכול, רכושנות ועוד.. ללמד אותם להפריד בין הרגשות הלא רציונליים לתגובה שדווקא כן נמצאת בשליטתם, ולחזק את דרכי ההתמודדות כנגד ההצלחה שלהם. ובכך לשחרר אותם מרגשות האשמה, והתסכול שמתפתחים אצל ילדים ורומסים את הדימוי והביטחון העצמי שלהם. כל זאת מתבצע דרך שימוש בכלים המעודדים מוטיבציה להתמודדות וללמידה אצל ילדים שהם משחק ויצירה.

WhatsApp Image 2023-01-22 at 10.27.20.jpeg


נסיון של 10 שנים טיפול בילדים ומתבגרים.
אני מאמין שלי
אני מאמינה שגם אחרי שלמדתי הכול – חשוב גם לשכוח הכול.
כשאני עומדת מול בן אדם בטיפול, אני שוכחת את כל מה שאני יודעת ולומדת את הדרך הייחודיות שלו כדי באמת לסייע לו להשיג את השינוי שהוא מייחל לו.
אני גם מאמינה שעל כל אדם ניתן להשפיע כדי לכוון אותו למסלול המתאים לו ביותר. יש מגוון דרכים לעשות את זה ולשם כך המטפל נדרש לחתור באמונה וללא שיפוטיות כדי למצוא אותן.  


למדתי מגוון טכניקות טיפוליות וברגע שאני פוגשת את המטופל אני מוצאת את השילוב הנכון ביותר מכל הטכניקות עבורו.
טיפול באמצעות בובות ככלי טיפולי - למדתי בתיאטרון בובות בחולון 3 שנים וסטאג' במשך שנה בבית החולים אברבנאל.
דרך בובות- מתאים לכל הגילאים, עובד בצורה עקיפה על השלכה, כל הדברים הכי כמוסים אפשר להגיד דרך הבובה. הבובה בעצם מרחיקה את המצב הרגשי של הילד והוא מעביר לבובה מבלי לפחד להחשף. כך הוא עובר תהליך ועדיין שומר על עצמו.
דרך דמיון מודרך (אם הילד מתחבר כמובן) אפשר לעבוד על פחדים, חרדות, טיקים, הצבת מטרות, 
ניקוי טראומות, מתן כלים להרגעה, התחייבות למטרה עד הסוף.
טיפול באמצעות משחק/ תיאטרון - אפשר בצורה חווייתית לפתור בעיה ריגשית שיש לילד. עם ילדים יותר גדולים אפשר לשלב גם פסיכודרמה.
דרך משחק אפשר לעבוד על גבולות, פחד מכישלון, סבלנות, פירגון לאחר, לדעת להפסיד, להנות מהמשחק.
דרך אומנות - מתאים לכל הגילאים
ציור, כתיבה, הכנת בובות, יצירה
מתאים יותר לילדים שמתקשים עם מלל.

ויולה ימית גוטמן

bottom of page